Thursday, April 1, 2010

To KOMEN......or Not To KOMEN....

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 3:05 AM
>>Ah,parah!!pening kepala nak fikir pasal manusia ni...ak try hard not to komen,tp tah la...Susah seh!!!Skang ni ak nak list down sume bende yg ak nak komen,so that ak x merungut..By The Way,kite ley jadikan ia teladan rite<<

Bangga sangat.Ak berjaya updated otak ak..At 1st,ak x aktifkan ruang Komen kat blog ni,tapi tah la tibe2 t'buka hati nak ON...or i'm ready to be critics kot!!

1. Ak nak komen dengan sikap students tg suke tiru time exam..
Ak ley terima lagi if students nak tiru time Mid Term or Tests,tapi not during Final Exam...yang paling ak x puas hati,siap bawa toyol lak 2...Ade yang selit paper kat lengan, and ade juga yang tulis jawapan kat lengan...Ikut kan hati ak nak je report kat Lecturer...agak2 la,ape perasaan org yg dah study gile2 tok skor,then dapat poor result but tibe2 budak yg x study and bawa toyol,dapat excellent...
SERIOUSLY,IT'S UNFAIR!!!

2. Ak nak komen pasal respect!!
Respect!!A big and serious matter..Beb,it come from the bottom of my heart saying that "I'll respect you if you'll respect me"...Persoalanya??susah sangat ke nak respect org..Ak dah diajar untuk tidak meninggikan suara and maki2 org suke2...Ak respect those are older,same age and also the younger...Hidup dalam masyarakat kene la ade respect..Sebab 2 org tua2 kate,kat sekolah belajar..jgn dok mengatai je!!haha...Nak bina sebuah tamadun,kite kena ada pendidikan,and this will tell us how 2 be a human being...Kadang2 ak malu ngan diri ak,bile og kate ak kuang ajar..Ak akan try control my behaviour n slowly I understand the flow of changes..Tapi,ak x faham coz ade kawan ak ni suke show her/his true colors...Maki2 n marah org x tentu pasal...ade juga manusia mcm 2 sekarang ni??
3. Suka2 nak bagi arahan!!
Aish...Suke2 je nak bagi ARAHAN...ko ingat ko sape??Bengang gler and rase macam nak bunuh2 je dia tu....Serious,ak pantang bile org yang x layak bagi arahan kat ak mengarah ak..Ingat die ke jaga makan minum ak..Dah la guna barang org,bayar pon tidak..Wei,at least say THANK YOU la...haha..(sory,overacting)...PERINGATAN : jgn suke2 bagi arahan,please consider the person feeling..boley ruin your friendship tw...
NO GOOD!!!
4.HIPOKRIT...
One of my top-4...Ak nak komen yang ak x suke org yang HIPOKRIT...suke cakap besar but in reality you are nothing...People,life is short...Tell the truth,talk the truth..Im sure you'll be blessed...Jangan hipokrit hanya kerana mahukan gelaran...It just Gelaran and yet It's nothing much worthy compare to happy life...
[So far ni la benda yang ak nak Komen2 sangat...Lega dah dapat penuhi hajat,,hehe..Sory for those yg terasa..Post ni dibuat atas ape yang ak lihat,dengar dan rase...Ia adalah pengajaran untuk ak and also semua reader...]
LIVE YOUR LIFE

0 comments:

 

Blissful Memory Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device