Tuesday, June 8, 2010

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 9:14 PM
Zaman remaja adalah zaman yang paling berharga bagi setiap dari kita...Tapi,ak sedih sangat bila banyak remaja sekarang tak hargai zaman ni...Jangan kate orang la,aku pon same je..Aku rase sedih bile ak banyak tak hargai peluang yang ak ada sekarang..Chance will only come once for a lifetime...Sebab tu,mase macam ni la,aku tak nak salah gunakan lagi...Bile difikirkan balik,ak sedih juga bile baca peper,banyak case2 yang melibatkan para remaja kite...tak kira la latar belakang mereka macam mane,bagi ak kite sendiri yang harus membentuk diri masing2....

Banyak case rempit la,bunuh la and yang paling ak tak suke dengar sekarang ni pasal case buang anak...Ape nak jadi la kan ngan dunia ni??Manusia dah kembali bersikap seperti zaman jahilliah....Bagi ak orang yang buang anak ni terlalu jahil,mereka seperti tidak bertamadun..Anak tu anugerah tuhan yang tak ternilai...Beb,pandai buat pandai la tanggung...Couple2 sekarang banyak yang hanya fikirkan diri sendiri...Ape la agaknye yang diorang dapat bile buang baby tu....



Kenapa mesti kite giler kerana cinta,sedangkan hidup kite cume sekali....Tapi macam tak patut je salah kan orang macam tu je..Maybe,ade yang terpakse buang kerana nak jaga maruah...tapi,janganlah terlalu kejam dengan bayi tersebut..Bukankah kite ade banyak rumah kebajikan...Just send the baby over there if you don't want to have them...Look at the baby innocent face,they didn't do anything wrong to us...Mungkin manusia sekarang terlalu bersikap terbuka(open-minded)...beb,open2 pon kite ade limit la...Penat kite menghabiskan mase belajar kat sekolah kalau kite tak boley nak faham ape yang di ajar....

Ak barharap sangat,case2 seperti ini akan berkurang..Aku juga berharap benda yang same tak akan berlaku pada aku dan orang2 terdekat dengan ku...

Live your life while you have time for it...


~Make a good friends,not friends that will destroy us~

0 comments:

 

Blissful Memory Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device