Salam and Hello.
How to say ah?
Long time no see?
what??
Aku dah tak tau nak tulis ape. Sem ni so far walaupun banyak dugaan dan cabaran, Alhamdulillah aku still boleh go on dengan hidup aku. Aku bersyukur sebab Allah bagi aku lihat macam-macam manusia kat dunia ni.
Ada manusia yang tak boleh nak tengok orang lain senang, ada manusia pula kata dia tak cukup kasih-sayang, ada manusia pulak, bila ditegur katanya kita "Rude", ada manusia pulak bila ditegur, mula jauhkan diri dari kita, ada lagi yang suka fikir dia sorang je yang ada exam and kerja....... fuhhhh
Tapi Alhamdulillah, kerana manusia-manusia ni juga la aku sedar yang "kita tak serupa". Bak kata orang, apa guna hidup kalau asyik nak fikir diri sendiri je. It is a basic knowledge that never been thought by our teachers or parents, but that is the knowledge of life. Once you grown up, you will see various things.
But for me, how long do you want to keep by yourself. Tak salah kan kalau kita terima nasihat orang and kalau rasa nasihat orang tu tak betul, cakap je directly. Seriously, benda yang paling aku benci ialah orang yang berkira dan selfish. Berkira dengan duit, tapi bila keluar shopping duit dia lah yang paling banyak habis. Bila ada information yang penting they never thought of sharing the info, just keep it to them. Kelakar sangat!
Ibarat macam makanan, kalau aku nampak orang tu lapar, tapi aku sorok makanan tu. Of course la time tu perasaan kesian dan serba salah datang walaupun time tu aky tengah lapar juga. Tapi, utamakan yang memerlukan, so aku pun bagi, tapi dengan niat Ikhlas kerana nak membantu.
Actually, aku bukannya nak tulis post ni sebab nak puji diri aku baik, aku tau aku manusia biasa dan sedang belajar memahami setiap yang berlaku. Banyak kelemahan yang perlu di pertingkat kan.
So, fikir-fikir kan la. Manusia tak pernah lari dari kesilapan, dan manusia sepatutnya perlu menghadapi kebenaran dan memperbaiki kelemahan.
Fighting! To my sweet Balqis Athirah, Saranghae. Heheh~ (^_^)

0 comments:
Post a Comment