Aku kenal uncle Lan ni dari kecik lagi. I think, almost the whole family dia aku kenal and we were quite close. Ayah selalu juga bawa aku pergi kedai makan dia. Yeah, malangnya, dia famous dengan perasaan cemburu dan tamak. Almost satu Tapah kenal dia macam mana.
It was quite disappointing! Hari ni aku dapat call dari adik aku cakap dia serang mak and ayah, and halau mak and ayah aku dari meniaga di sebelah kedai dia. Rasanya, kitorang dah follow correct procedure and majlis daerah pun dah bagi lesen tok meniaga di situ. Tapi, itulah sebab jealous. Hai, Pak cik Lan. Cara kau sangat memalukan mak dan ayah aku, tapi takpa. Aku doakan ko sedar diri dan kembali ke alam nyata.
The best part is, dia buat kacau and ugut untuk bomoh kan mak bapak aku. Well, aku tau dia memang kuat dengan bomoh-bomoh ni. Beb, wa ada Allah!... Ayah, aku OKU and lemah jantung! Ko halau dia macam binatang beb! That is unforgivable! Aku doakan kau sedar dengan cepat, sebab umur kau bukan makin muda.
It is resolve for today, hopefully depa tak kacau lagi and tak guna bomoh-bomoh ni. It happened when aku, poji and Fayid were not around! So, it is sad for not be able to do anything.
Nasib ada Faridah, I advise her to direct for police report. So now, anything happen, let the police handle. My father can fall anytime, so please don't hurt them!
p/s: sengaja nak luah perasaan di blog ni!

3 comments:
Poo, I think you need to add the 'reactions' options... like angry, seram, menyampah ke. That pakcik, hopefully dia sedar diri ASAP. I pray that God bless your family. Do advise your siblings and parents esp amalkan surah 4 Qul and ayat Qursi bila keluar rumah. We dunno until what extend that pakcik mahu buat pada family you.
Bo, i have advice them to apply the surah 4 Qul and ayat Qursi. yeah, that what i worried now. takut dia guna cara halus. huh
kedai mana weh?
Post a Comment