Monday, June 14, 2010

Engagement day,cousin kesayangan aku...

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 9:45 PM 0 comments
barang hantaran pihak lelaki


12 June 201,dah selamat berangsung majlis pertunangan sepupu kesayangan aku..sedih bile tengok die yang bakal meninggalkan zaman mude...next year insallah mereka selamat berkahwin...Semoga mereka bahagia dunia dan akhirat.....lepas ni,die dah tak boley nak lepak ngan ak n poji coz die dah berpunya....



barang hantaran kpd pihak lelaki


cousin ak n tunang die



family ak..

Thursday, June 10, 2010

Gudbye Muadzam~Uniten

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 3:59 AM 0 comments



Salam,post last yang ak wat khas dari Muadzam pada sem ni...Dah cuti sem dah pon,excited giler rasenye...Tak sabar nak balik ni..Tapi,today hari yang memenatkan..Dah la stay up sampai pagi,nak exam kan...after exam,terus dgn keje len...Then,kemas barang nak kene letak kat stor..Penat + happy...hahaha...Pagi ni dah gerak balik ke Klang..rindu siot kat cousin ak tu..sabtu ni dah nak tunang...Tak sabar rasanye nak tgk die tunang t...Diorang memang sweet couple,and cousin aku ni pon giler2..Asik cari gadoh je ngn Bf die tu..Tapi,ak harap jodoh diorang kekal sampai mati la..




sweet kan,same padan...

Biasala,orang tengah sibuk bercinta..Pahit manis tu memang rase la...Ramai org yang rapat ngan aku dah nak kahwin..Yang dah kahwin pon ade..Jelez pulak,and ade yang siap tya aku bile lagi...hahaha...aku gelak je boley la..sorila,bukan tak nak,tapi ade benda yang lebih penting perlu aku fokuskan dulu sekarang ni..Aku pon tak tahu sape jodoh ak,ade jodoh kahwin la...hahaha....Bagi aku kahwin ni antara hidop dan mati,sebab tu ak tak bersedia nak fikir pasal bende ni...Lagipon,aku nak enjoy dulu puas2...hehehe...

Wait2,ak sebenarnye nak cerita yang aku dah nak balik kampung je..melalut jauh2 plak..Tak sabar nak berjumpe dengan family tercinta..nak layan mereka2 di sana...Rindu sangat...Nak dengar bebelan mak,kepoyo-an ayah n Poji..kenakalan Fayid,Dekdi, and Timah...and kegatalan Faridah..hahaha...and tak sabar nak layan kerenah sepupu aku,Ain tu...and nak jumpe Kholisz,Dija,Teacher and Uncle...and nak jumpe makcik2,kakak2 sdara ak di kampong tu.....

Home sweet home~

Tunggu Poja nak balik dah ni...hehehe.............

NOTE: tak sabar nak makan sedap2 ni~

Wednesday, June 9, 2010

A letter to my dear PR(Public Relation)

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 11:40 AM 1 comments
Dear PR,

I'm sorry for making you wait and late reply of your letter. I have to handle a lot of stuff and I am pretty ugly busy for this moment.I have to burn all the book before ready for the exam..Sorry la,I didn't mean to hurt your feeling..But,from my observation you and your kerabat Family is very stingy and selfish..You guys never let me go in for only once..My heart break la you know..

Furthermore, because of you la I have to cancel my late night datin with Mr.Lappy...You know,I can't take it anymore,we need to leave separately after this..This is for your own good juga..I not the best couple for you..

In conclusion,please leave me after our last meeting today ok..Also,thank you la for your help that make my mind bright and light...Help me ok this evening,don't make me sad again la...

Your Sincerely,
Fauziah.
(Your Beloved)

Tuesday, June 8, 2010

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 9:14 PM 0 comments
Zaman remaja adalah zaman yang paling berharga bagi setiap dari kita...Tapi,ak sedih sangat bila banyak remaja sekarang tak hargai zaman ni...Jangan kate orang la,aku pon same je..Aku rase sedih bile ak banyak tak hargai peluang yang ak ada sekarang..Chance will only come once for a lifetime...Sebab tu,mase macam ni la,aku tak nak salah gunakan lagi...Bile difikirkan balik,ak sedih juga bile baca peper,banyak case2 yang melibatkan para remaja kite...tak kira la latar belakang mereka macam mane,bagi ak kite sendiri yang harus membentuk diri masing2....

Banyak case rempit la,bunuh la and yang paling ak tak suke dengar sekarang ni pasal case buang anak...Ape nak jadi la kan ngan dunia ni??Manusia dah kembali bersikap seperti zaman jahilliah....Bagi ak orang yang buang anak ni terlalu jahil,mereka seperti tidak bertamadun..Anak tu anugerah tuhan yang tak ternilai...Beb,pandai buat pandai la tanggung...Couple2 sekarang banyak yang hanya fikirkan diri sendiri...Ape la agaknye yang diorang dapat bile buang baby tu....



Kenapa mesti kite giler kerana cinta,sedangkan hidup kite cume sekali....Tapi macam tak patut je salah kan orang macam tu je..Maybe,ade yang terpakse buang kerana nak jaga maruah...tapi,janganlah terlalu kejam dengan bayi tersebut..Bukankah kite ade banyak rumah kebajikan...Just send the baby over there if you don't want to have them...Look at the baby innocent face,they didn't do anything wrong to us...Mungkin manusia sekarang terlalu bersikap terbuka(open-minded)...beb,open2 pon kite ade limit la...Penat kite menghabiskan mase belajar kat sekolah kalau kite tak boley nak faham ape yang di ajar....

Ak barharap sangat,case2 seperti ini akan berkurang..Aku juga berharap benda yang same tak akan berlaku pada aku dan orang2 terdekat dengan ku...

Live your life while you have time for it...


~Make a good friends,not friends that will destroy us~
Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 2:26 AM 0 comments

Lame ak tak update blog ni..Biasa la,ak kan dah jadi org penting tok diri ak..so,ak amat la busy..hehehe...Asal pelik???x percaya kah???...Ni buktinye...

ak busy kan??haha

Biasa la,hidup sape yang x busy...Ak nak protest x boley,nak protest kat siape je??Sekarang tengah minggu exam..so,most of the student tengah busy mentelaah buku2 mereka...ak pon ape kurangnye..Tapi,ak nak protest ni,kenape time2 camni juga la kepala ak nak pusing...Boley jadi giler ak dibuatnya..Aku nak jadi macam zombie je..Makan otak orang then,jadi pandai giler..Tak payah susah2 nak study....


hampir giler kerana buku..ooooohhhhhh.....




Plus,ak nak makan otak lecturer sekali..so that,aku dah tau soalan yang bakal ak jawab...



 

Blissful Memory Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device