Monday, August 5, 2013

working.. should it be fun?

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 11:55 PM 1 comments
Salam, about time for me to come back. But no come back concert yang pasti. Cakap pasal come back, Kakak I Lee Hyori dah buat come back dia. You all bile lagi?



Come back doesn't mean that you need to do a new album, but come back is to back up your life from your comfort state..

Alright, tak nak berleter panjang. I'm countdown for raya ni...

Ok, pernah dengar statement ni? 

"Anak muda sekarang asyik nak gaji banyak je. Tak bersyukur betul. Korang kan muda lagi, jangan la memilih"

Ok, as one of anak muda sekarang. Let me share my point of view.

We as "anak muda" truly are demanding. BUT WHY!

Because our difference level of education and lifestyle. Pak cik, mak cik, kami bukan nya tak bersyukur tapi kami ni hidup kat zaman moden. Everything is money. House renting only is over than RM300. Kereta paling kurang pon RM500. Minyak at least RM200. Tol also over than RM50. Internet, bill, Insurance, and so many... SO, WHY CAN'T WE DEMAND??

Pendek kata, redha... and work hard. Gambate!


btw,

SELAMAT HARI RAYA TO ALL MUSLIM DI DUNIA.
maaf zahir dan batin. 
sucikan jiwa bersihkan diri.

Friday, February 8, 2013

Business and Me

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 12:24 AM 0 comments
Salam and hi.

First of all, sorry la sebab memenuhi messages box korang. Takde niat pon. But, Poja just nak cerita sedikit tentang business yang Poja buat sekarang. Just take 10 minute to read and believe it. The rest depends pada to believe it or not. I won’t force anyone to trust my word, but please open up your mind when read it.

“Buka minda dan ikhlas”

Ok, pernah dengar ELKEN?

Kalau tak pernah dengar, visit http://www.elken.com.my/ (ELKEN main website)

Alright, Poja baru join ELKEN bulan ni. Insyallah akan bergiat aktif dalam bulan ni juga sebab nak capai aim Poja bulan ni. Aim Poja bulan ni nak dapatkan bonus rm10,000. Sebenarnya "nothing is impossible".

Sebelum ni, tak pernah terlintas nak join business macam ni, tapi minat Poja kepade bisnes lebih mendalam, cume tak nampak nak pergi mana. So, I take my first step, to invest with ELKEN.

Dulu, time study pernah juga invest bisnes, tapi tak jalan. Maybe I don't have enough self-discipline. Poja terfikir sama ada betul tak jalan yang Poja fikir. Sebab bila fikir balik, Poja dah kerja dengan company yang besar. But, frankly speaking, cukup tak gaji kalau RM2000- RM3000 sebulan untuk muda-mudi especially yang duduk kat Bandar. Poja memang kalau ikutkan cukup, tapi kalau boleh nak juga bagi mak and ayah lebih sikit. Isn’t it?

My senior pernah cakap, sementara tengah muda dan single cari benda yang boleh invest awal-awal. Sebab bila dah kahwin, duit kene share. Kita invest untuk hari tua. Jangan just puas dengan satu benda. Kalau boleh gain more and learn more.

Betul, kata orang, duit tak bawa kebahagian. But, duit is the way to help us to pursue happiness. Just jangan lupa Allah dan tanggungjawab kita sebagai manusia je.

Ok, berbalik pada ELKEN. Poja nak dapatkan target poja RM10,000 bulan ni. Korang tak nak ker? Kalau nak Poja sanggup korban duit dan masa untuk berjumpa dan perkenalkan dekat you all pasal ELKEN. Poja juga akan tolong korang dari awal hingga korang sudah boleh berdikari sendiri.

ELKEN bukan sahaja untuk perempuan tapi untuk lelaki juga. Banyak testimony dah dihasilkan dan berjaya.

Nak tahu lebih lanjut, tengok la video ni. One of the testimoni. 
 

Jom Cantik, Sihat dan Kaya dengan ELKEN. Jangan takut dengan risiko, sebab risiko tu la kunci Poja sekarang.

If berminat, contact Poja : 019-902 2745.



Percaya atau tidak bergantung pada kita. Insyallah, Segalannya Allah yang tentukan.
^^v

Monday, February 4, 2013

Movie Review: Hansel and Gretel 3D

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 12:41 AM 0 comments
Assalamualaikum and morning.

Dah lama sebenarnya teman tidak berjimba di wayang bersama rakan-rakan. Last pergi time study tahun lepas. This year setelah sekian lama menahan iman, akhirnya aku jatuh. hehehe

Ape motif sebenarnya ni?

Ok, sebenarnya Last khamis iaitu 31/01/2013, teman pergi tengok wayang dengan housemate teman, Kak Ct.

Ni pun sebab teman tergoda dengan hasutan kakak office yang asyik cakap pasal tengok wayang jer. Teman memang suka tengok wayang, tapi nak kena cari geng yang sesuai la dengan taste kita. Since Kak Ct jenis ON jer, so teman ajak la pergi tengok wayang. Housemate teman yang lain tak ikut sebab depa dah tengok and balik kerje lambat.

Teman tengok cerita "Hansel and Gretel". 3D kot! Korang ada?



3D Cathay Cineplax Damansara (boleh bawa balik)


Alright, let's review the movie. Kata pendeknya komen:

  1. The movie is great and awesome. Lagi puas kalau tengok 3D. Teman siap angkat tangan nak tangkap witch.
  2. Puas sebab jalan cerita dia awesome. Even the actor and actress pun bagus. Satisfied la.
  3. Teman suka part bila Hero and Heroine lawan dengan witches. Memang power la.
  4. That's all kot. I'm not a good movie review, but it not a waste of money to watch it, if especially you all satisfy. So, go and book your time for it.

Go watch it and jangan fikir membazir bila tengok wayang. Sebab, aku pun asyik fikir macam tu jer. Tambah lagi bila kena keluar duit sendiri. Sebelum ni aku tak kisah pun. Bila dah kerja ni aku banyak fikir dulu before do something. So, bila nak tengok wayang aku fikir juga banyak kali. Maybe sebab aku dah belajar yang bukan senang nak cari duit. 

But, it our own rewards. As long as tak menghayalkan isn't it? Go enjoy your life but do it in a good way. Rewards your self.

Ok la, since our life is short, just treat it like a movie. "Every story end with Happy Ending", so do our life. 

Good Morning and have a good day ahead. ^^v

Saturday, December 15, 2012

Indeed life is beautiful

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 11:32 AM 4 comments

Assalamuailakum to all. Lama juga aku tak mengayat dekat blog ni. How are you all? Having a great day?

This is my first time weekend at my Damansara. Sebelum ni, setiap kali hujung minggu jer balik rumah. I miss Tapah a lot. Missing my mum, dad, siblings, teacher and family. Mesti Kholisz and Dija rindu kat aku. hehehe **

Actually past few months so many good things happen to me. Alhamdulillah, aku bersyukur sangat. Allah mempermudahkan segala urusan aku dan Dia memberi peluang untuk aku merasai nikmat kehidupan ini. So many good things and I don't really know how to describe it.

Biar aku cerita in history line, so that in future I will not forget this moment.

* On May, aku joined TNB as a practical student. Aku dapat belajar tentang Management in TNB. Before this I had a chance to study about TNB on online, and then I got the chance to joined the practical. It was a bless, as TNB is always been one of my choices to work with. I've been with TNB for 2 months and came back to Muadzam Shah to submit my practical report. 

* I miss Muadzam Shah, seriously I miss my friends, lecturers, classes and miss being a student.

* On august I had a very great holiday and Hari Raya. (Selamat hari raya) hehehe

* Since I've been at home for a quite a long time, I've met my old buddies. About 2 months after my study, my buddies start telling me that nowadays it is difficult to get a job. Most of them has been unemployed for almost 1 year. (Mak ai, time tu aku dah gabra)

Aku wonder, should I start looking for a job. Tapi aku memang kalo boleh nak berehat kat rumah kalau boleh nak rehat 3 bulan. Risau punya pasal, I start sending resume to my first choice of company. Banyak jugak la. 

* On September, aku dah kerna panggil for a lot of interview, tapi mostly not in my course. Just give it a try, mana tau boleh cari pengalaman. Aku memang kalau boleh nak grab pengalaman as much as I can. Sebab employer asyik nak experience jer. So, on that same month, Nestle called me. Huh, It was good and most touching moments. Walaupun aku hanya contract, but Nestle is one of my first choice company. Seriously I can't forget that moment. 

* October is the month of luck. My first job started on 1st October. I was so proud and nervous to go to working life. Nestle is the best. (bukan nak angkat bakul la) With Nestle, you have to grab opportunity to learn as much as you can. Until now, my only dream, to continue working with Nestle and further my study. October has it all, my birthday also fell on October. Ya Allah, thank you for everything. Since I've been with Nestle, my life change. I found that this is what we call "REZEKI". 

* November 2012 is once in a life time. My convocation was on that month. I am graduated at 4th November 2012 in BBA in Human Resource with my best besties *Balqis Athirah*. I saw my parents faces, how happy are them. It all for you mak and ayah. Master in BA, what for me, I will take you one day. Aku juga bangga dengan Balqis Athirah sebab dia pon dapat apa yang dia nak. May Allah bless you Balqis and all my besties, Anira, Hanis, Watip, Intan, Ipah, Ziqa.Miss you all.  

Last weekend, I went to Pangkor, family trip after a long time. It was fun, so much fun sampai fall sick. Hehehe. But still got few family member yang buat "TAIK". 

Then last two days, I went to Port Dickson with my team department (Holiday against). Thanks Ya Allah, I had the opportunity to be closer  with my team. CCCD Team you are the best. 

Now, it has been 3 months already. Susah senang dalam memulakan kehidupan sebagai orang dewasa akan aku tempuhi demi masa depan aku. Syukur Alhamdulillah, harap segala urusan aku di masa hadapan di permudah kan. Segalanya adalah ketentuan Ilahi. Dia maha mengetahui. 

So guys, wish you all the best. Don't afraid of falling and loosing, but prays to Allah so that you can always see tomorrow. Enjoy your weekend.


Notes: ignore my grammar and spelling, malas dah nak taip-taip ni***

^^v





Monday, April 2, 2012

Delicious ^^v

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 9:34 AM 0 comments
Originally came from Kelantan.
TQ Anira Anis.

 

Blissful Memory Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device