Saturday, August 22, 2009

Kawan & sorrY

Posted by Fauziah Abdullah (poja) at 1:13 AM
Alhamdulilah,hari ni bermula nya awal ramadan...ak tau,bulan yg mulia ni ramai yg pasang azam untuk meningkatkn amal ibadat..(ak pon same)..tapi, sedey kan bile kesedaran ni hanya dtg sementara and ade yg sekadar "hangat2 tahi ayam"...insallah,kalo boley ak akn bersikap positif n meneruskan setiap yg ak ingin lakukan...
actually,ak ade terfikir tentang satu isu yg agak menarik n sesuai dikongsi...

BERMAAFAN DAN MEMBUAT PENGAKUAN.....
orang kate setiap yg wat salah pasti akn dimaafkan..but,it depends to the person yg minta maaf n memberi maaf!!!..if kita ikhlas n mengakui setiap kesilapan,insallah kita pasti dimaafkan...some of us, memang penuh dgn egois...sometimes,ada yg sampai x kisah ngan advice yg diberi..honestly,ak pon keras kpala gak dulu..tapi,mase semakin berlalu n byk yg ak pelajari dari setiap detik waktu tu....if nak bilang salah ak kat orang memang byk n from day 2 day,ak selalu fikir how to confess my mistake to them....



x susah pon nak confess,ak lega bile setiap yg terbuku dah dihuraikan..meraka sudi memaafkan ak n alhamdulilah persahabatan kami semakin rapat....ak rase x salah kan jika kita belajar untuk tidak mementingkan diri n merendahkan diri!!!banyak ak belajar n ak sedar bile umur dah meningkat ni....byk sangat perbezaan bile ak dah masuk university ni...pemikiran kawan2 ak kat sini n kawan2 time school pon len..hidup ak pon x same mcm kat rumah n of coz byk dugaan...

lumrah manusia,ego n hipokrit tu la yg menyebabkan diri sendiri x maju...perluke kita berkawan if kita x penah pandai untuk menjaga hati kawan,x penah mengakui kesilapan kita n memburukkan kwn..ak berharap sgt,sepanjang ramadan ni kita same2 mengambil iktibar n belajar utk menghargai org sekeliling...bukan nak surow kenang budi tapi cukupla sekadar menyedari bahawa kita ade wat salah n sudi untuk meminta maaf...

0 comments:

 

Blissful Memory Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device