Setiap kali balik Muadzam aku akan jadi huru-hara. Betul ke? Aku rasa statement ni very common for most of UNITANIAN. First day sampai kene rush bayar duit apartment, then malam kene angkat barang dari stor berkotak-kotak. Monday and the next day kene pergi add and drop subject. If kelas tak same member ade yang merungut kata it’s not fair. !
Kelakar kan. Memang boring routine student ni. Aku terpakse mengaku yang aku dah penat nak fikir mane nak letak barang and bile nak angkat barang ni. Kene pergi kelas, kene study and kene jaga hati. Jaga hati la yang paling parah. Silap sikit je terasa, sampai aku rase tension. Bile fikir balik. men, it’s not a big deal. Teacher and Uncle aku kate, aku suke sangat fikir ape orang cakap and jaga hati orang. Aku tau, tu salah satu weakness aku and aku try control it. Tapi itu bukan persoalannye.
Betul ke hidup aku huru-hara di Muadzam ni.
Fikir punya fikir, conclusion dia is very simple. Sebenarnya tak huru-hara pun. Aku je yang suka fikir bukan-bukan. Betul kate Uncle aku, “we are what we think”. Berbaloi ke aku nak salahkan Muadzam ni. Sorry orang Muadzam, actually saya dah mula nak sayangi Muadzam. Tempat ni aman sangat and i love it. Maybe sebab dia jauh dari hometown yang buat aku rase frust je selalu. Tapi aku dah accept this place because kat sini la perjalanan hidup aku bermula.
Aku tak tau ape perception korang tentang huru-hara ni. Tapi based on what i learn, huru-hara will never exist accept we make it comes. Kalau kita nak huru-hara,jadi la huru-hara tu. Seronok bermain dengan permainan dunia and semakin banyak masa aku lalui, banyak yang aku belajar. Sape la aku tanpa mereka yang banyak mengajar aku tentang hidup ni. By the way, thanx mak, ayah, teacher and uncle for the lesson you always tought me.
NOTE: fikir-fikir dan renung-renungkan lah. This is the colour of life as we know that our everyday is full of colour..

0 comments:
Post a Comment