Salam, dah lama aku tak buat cite kat sini. Sorry la banyak sangat hal yang nak kene settle kan sekarang ni. aku nak cite sikit pasal ADB.
ADB or Aku Dilahirkan Berjaya is the best program yang aku joined. banyak yang aku belajar daripada Sir. Mior, penceramah bebas yang mengupas banyak idea tentang manusia dan kehidupan. Aku bersyukur kerana berpeluang menyertai program Aku Dilahirkan Berjaya(ADB). Banyak yang aku belajar, kebanyakan nya pengetahuan AM yang aku tahu tapi aku tak pernah "implement". Pendek kata, selama ni aku tak tahu kepentingan benda-benda yang diajar di ADB. Tapi ada suatu yang baru aku belajar, "stick person". It is quite interesting and I really understand about human being. People are all same, the only different is that the way we think and making choice.
Well, setiap kali aku down, aku akan ingat balik apa yang aku belajar di ADB. Such as, the video of Derek Redmond, Cerita Helang and Ayam. Cerita Katak dan keretapi biasa and keretapi kat Jepun tu. Then lagu "Demi Matahari", "Hero". "Reflection" and banyak lagi dan termasuk juga "Dalam Hidup Ini.."
I'm going to share "Dalam Hidup Ini..". For me, it is very important and lately bila aku negative thinking, I'm trying to implement it.
Dalam hidup ini, aku mesti Be Passionate!
S.P.B-Serius, Penuh Emosi dan Buat Sekarang!
Aku katakan "o..o" aku tarik Brek dan
aku tukar gear 1, 2, 3.......POSITIF!
aku tolak Scarcity.
Aku buang SET., Sandiwara, Ego dan Temberang aku.
dan aku pegang PKM.,Pengharapan dan
Keinginan membara terhadap matlamat aku.
So, itulah Dalam Hidup Ini.. Seriously it really helpful and I'm slowly to learn about it and also learn about my self. For me the future is short and I won't waste the time I have. (aku juga ada add video Derek Redmond, it inspired me a lot)

0 comments:
Post a Comment