
Salam Ramadan sahabat-sahabat ku.
Alhamdullilah, kita diberi kesempatan untuk melalui puasa pertama pada tahun ni dan berharap dapat menyempurnakan puasa sehingga akhir Ramadan. Bak kata orang, puasa la hari ini sebab esok kita belum pasti samada kita ada di dunia atau tidak. So in simple words, “jangan tinggal puasa”.
Bila dah masuk Ramadan, first thing comes out from our mind, especially the kids is Raya Puasa. Seronok dapat pakai baju baru, pegang duit baru and jumpa sahabat baru. Budak-budak, for sure they don’t care about other except their happiness. Rindu kan zaman budak-budak dulu?
Sekarang aku dah nak masuk 21 tahun dah pun, and dah final year already. Quite menakutkan actually bila dapat tahu yang aku nak habis belajar. Takut nak menghadapi dunia luar. But, life is all about trying and fighting to our dream and of course sambil mengejar kejayaan dunia, kejayaan Akhirat jangan lupa pulak. Dunia ni adalah sempadan untuk kita beribadah pada Allah S.W.T.
Semoga kita dapat sama-sama menjalani hidup dengan sentiasa beribadah pada Allah S.W.T. Bulan puasa ni bulan yang amat mulia dan bulan ni juga la kita dapat menyucikan diri kita dari segala dosa. Aku harap puasa tahun ini tidak disia-siakan. Tambah lagi ujian yang akan aku lalui pada puasa kali ini iaitu “final exam”. Huh, bile teringat final rasa macam nak gila jadinya. Bila fikir balik, inilah dugaan bulan puasa dan we have to keep moving. Yes, Fighting!.
So kawan-kawan, setiap ujian yang kita lalui adalah untuk mengajar kita erti kehidupan dan bersabarlah dalam menghadapinya. May Allah S.W.T bless all of us always.
Akhir kata, Selamat berpuasa kawan-kawan and keep smiling.

0 comments:
Post a Comment